Od Postřekova do Klenčí ::
odstavec
5
Hostinská jizba se nijak nezměnila: výhled z okna na kostelík svatého Jakuba je týž jako v době jeho stavby podle plánů architekta Aloise Čenského. Malíř namaloval pro jeho oltář světcovu postavu, která zůstává s obrazem chodské Madony v kapli dražinovské Dobré Vody ojedinělým náboženským námětem v celé jeho tvorbě. Na střeše kostelíka se usídlila čapí rodina, která má kolem postřekovských rybníků rozlehlé žabí loviště. Než jsme se s šenkýřkou domluvili o malíři, vešla do hospody dvaaosmdesátiletá stařenka a na náš dotaz jadrně odpověděla: "Cákbychho neznala? Dyjť sem tudle namaluvaná ha to mi bulo vosumnáct let." Prstem ukazuje na reprodukci známého obrazu chodské svatby, kde hezká divče, stojící na hospodské pavlači mezi diváky, je právě ona, ale přece jen hodně změněná ...